wtorek, 19 lipca 2011

Low - costowe przeloty


                                          śpimy

W Europie jest kilku tanich przewoznikow lotniczych. Nigdy z zadnym z nich nie lecialem bo po Europie glownie poruszam sie ladem lub po morzu. Slyszalem jednak opowiesci ze owe linnie oszczedzaja na czym tylko sie da wiec przeloty nie naleza do zbyt wygodnych ani przyjemnych. Ile w tym prawdy wiedza Ci co lecieli takim np Rayanem czy Wizzairem.
W Azji najwiekszym tanim przewoznikiem jest AirAsia. Sa nie do przebicia. Oferuja najwiecej promocji i obejmuja swoim zasiegiem wiekszosc krajow Azjatyckich majac jednoczesnie polaczenia z Europa. Zaraz za nimi jest Cebu Pacyfic przewoznik z Filipin. Podczas poprzedniej podrozy mialem okzje pare razy korzystac z ich uslug i bylem z nich zadowolony pomimo poczatkowych problemow z rezerwacj biletow przez internet.
Majac dobre wspomnienia z przelotow z Cebu bez obaw zakupilem kilka przelotow w AirAsia jeszcze przezd naszym wyjazdem z Polski. Czy wszyskie zakupione bilety rzeczywiscie mialy promocyjne ceny to juz kwestia dyskusyjna lecz i tak sie oplacalo. Ale do rzeczy.
W Kuala Lumpur po przetrwaniu zamieszek i zagazowywania China Town po dwoch dniach zerwalismy sie przed 0600 i po szybkim sniadaniu korzystajac z metra oraz specjalnego transportu laczonego (pociag + autobus) dotarlismy na lotnisko zgodnie z zasada 2h przed odlotem. Niestety cale nasze staranie okazalo sie zupelnie zbedne gdyz nasz przelot zostal opozniony i to o prawie 4h!


                                                wreszcie lecimy... 

Niepocieszeni i bezradni wobec tak postawionej sprawy? moglismy jedynie cierpliwie czekac na odlot zabijajac czas drzemka tudziez uzupelnianiem wpisow w dzienniku. Air Asia jednak sie nieco postarala i wszystkim pasazerom opoznionego lotu postawila pakiet obiadowy oraz butelke wody. Dobre i to choc cale to zmieszanie sprawilo ze do Jakarty dotarlismy na tyle pozno ze wystarczylo czasu jedynie na doatrcie do zabukownego wczesniej Home Stayu przez Hostelword. Bylismy tak zmeczeni ze zjedlismy tylko przygotowane na miejscu nasi goreng oraz ogarnelismy powrot na lotnisko w dniu nastepnym.
Nastepnego dnia znow pobudka o 0530 zeby zdazyc na lotnisko na 2 godziny przed odlotem do Yogjokarty. Wystko poszlo jak nalezy. Dotarlismy na czas i nadalismy bagaze. Spokojnie czekmy na otwrcie naszego gate. Czekmy, czekamy... Gdy czas oczekiwania wydal mi sie podejzany udalem sie do obslugi z pytaniem co sie dzieje. I jaka byla odpowiedz?? No coz taka sama jak dzien wczesniej czyli ze lot jest niestety opozniony o 4h. Na moje wyrazone glebokie zdziwienie pani jedynie nieznacznie sie usmiechnela i wzruszajac ramionami powiedziala ze czekaja na samolo z Bali i nic na to nie poradza.
Na szczescie w obu przypadkach nigdzie sie nie spieszylismy, nie mielismy kolejnego lotu ktory by nam przepadl itp. Trudno po prostu strata czasu i tyle.
Dopiero pozniej dotarlo do mnie ze te opoznienia to nic innego jak obnizanie kosztow.

                                               budzimy się...

Gdy kupowalem bilety przez internet na oba te przeloty Air Asia oferowala kilka roznych godzin odlotow choc nie wszystkie mialy promocyjne ceny, szczegolnie te w poludnie w odroznieniu od tych bardzo rano i pozno w nocy. Logika jest jasna. Air Asia oferuje wiele przelotow choc nie ma na nie pokrycia w samolotach. Celowo sprzedaje bilety w promocyjnych cenach na przeloty ktore z gory zamierza odwolac. W ten sposob dopelniaja samoloty ktore i tak by musialy poleciec bo zostaly sprzedane za wieksze pieniadze. Oszczednosc oczywista a zarobek pewny. No coz biednemu zawsze wiatr w oczy.

Wyciag z regulaminu AA:

"Connecting Time" means a time between the arrival of one flight to the departure of another flight for FLY-THRU flights which shall not be less than ninety (90) minutes and not more than six (6) hours apart. We reserve the right to revise the Connecting Time without prior advise due to airport restrictions imposed upon us by the airport operator and/or operational requirements.

General: Fares apply only to carriage from the airport at the point of origin to the airport at the point of destination. Fares exclude ground transport services between airports and between airports and town terminals unless otherwise specifically stated by us. We are strictly a point-to-point carrier and shall not be responsible to you for any connecting flights. We shall not be liable to you for your failure to meet any connecting flights. If you have purchased our FLY-THRU product, the relevant terms governing FLY-THRU in these Terms and Conditions shall apply. If you have purchased a FLY-THRU involving more than one participating airline, you shall be subject to the Terms & Conditions of Carriage of each respective airline.

Trochę zdjęć z przelotów

1 komentarz: